Monday, November 21, 2011

masa berlalu dengan pantas


alhamdulillah . Allah masih memberi kesempatan untuk aku hidup lagi di dunia ini. masih boleh berjumpa dengan ibu, bapa, abang, kakak, saudara mara, kawan2, dan jiran2. bersyukur ke hadhratNya kerana dengan izinNya, dapat lagi aku menikmati nikmat ukhuwah dan persaudaraan ini.


november 2011 sudah menjelang. akhirnya habis juga pengajian sem 1 aku di INTEC. subanallah. pejam celik pejam celik, dah cuti sem. rase seperti baru semalam bawak brg banyak2 dari rumah ke kolej Cendana. skrg bawak balek rumah pulak brg2 tu. berjumpa kwn2 baru. aku kini mendapat ramai kawan. lebih ramai dr yg aku sangka dlm masa yg singkat. alhamdulillah. mereka semua baik2 dan sgt supportive. satu lagi yg besnya diorg sekepala dgn aku dalam banyak bende. bersyukur sgt2. cuti ni masing2 buat hal sndiri. ade yg nk study. ade yg bljr masak. ade yg bljr english. aku juga bercdg hendak mengulangkaji semua pljrn pada sem 1. harap2 tercapailah hasrat tu. ya Allah, tabahkanlah hambaMu ini . cuti sebulan lebih aku yakin pasti akan berlalu dgn sekejap. seperti juga umur kita yang berlalu dengan pantas tanpa kita sedari. aku kini sudah berumur 18 tahun. namun ilmu aku sangat sedikit. terasa malu pada diri sendiri. ape yang aku telah lakukan selama ini. muhasabah diri. sekian. wasalam~

"demi masa. sesungguhnya manusia kerugian, melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan2 dgn kebenaran serta berpesan2 dgn sabar"
( Al-'Asr : 1-3 )

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum. Semoga anta dapat jalani cuti dengan cemerlang :)

Siapa yang sekepala tu? :P

anamuzakkar =.= said...

ececeh . berana anta ngan aku . haha .